Sałatka z gruszką i serem pleśniowym



Co potrzebujemy?


-sałatę lodową lub rukolę
-kawałek sera pleśniowego błękitnego
-2 gruszki
-pistacje (może też być słonecznik) 
-oliwę z oliwek 
-miód
-musztardę najlepiej dijon
(jeśli nie ma może być jakakolwiek) 



Jak przygotować sos?


Do słoiczka dodajemy 2 łyżki musztardy, 2 łyżki miodu i 4 łyżki oliwy. Słoik zakręcamy i trzepiemy nim na wszystkie strony, żeby wymieszać składniki. Wkładamy do lodówki i zajmujemy się sałatką.



Sałatę płuczemy, rwiemy na małe kawałeczki i zostawiamy na durszlaku. Następnie ser kroimy na małe kosteczki, oraz obieramy pistacje. Obrane pistacje kładziemy na deskę do krojenia i ubijamy młotkiem. Jeśli ktoś sobie nie radzi i pistacje odskakują po całej kuchni można je zawinąć w gazę lub ściereczkę i ubijać je przez nią. Gruszkę obieramy ze skóry, bądź sparzamy wrzątkiem i kroimy w dowolny sposób, najładniej wyglądają okrągłe plastry.

Rozstawiamy talerze i polewamy po talerzu sosem (nie za dużo), na sos wykładamy sałatę, na nią ser pleśniowy i układamy gruszkę. Na sam koniec posypujemy pistacjami. 
To jedna z moich ulubionych sałatek. Jeśli macie gości i chcecie ich czymś zakoczyć ta sałatka będzie idealna. Robi się ja bardzo szybko, a smakuje wszystkim. Na pewno też jest ciekawa. 

Smacznego :)



24 komentarze:

  1. Super przepis,na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, już wiem co będzie dzisiaj na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam i rewelacja.Musiałam się powstrzymywać by zostawić domownikom.

      Usuń
  3. Sylwia,jakie masz ulubione produkty Davines do stylizacji? Do pielęgnacji już mam i są naprawdę świetne. Zastanawiam się teraz nad resztą produktów tej marki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nieprzepadam za stylizacją Davinesa. Mam nieliczne produkty które lubię. Są to olejk Oi Oil, spray Melu shield, może być stosowany jako baza przed modelowaniem włosów i w zasadzie to chyba tyle. Do stylizacji polecam Kemona, którego nie lubię pielęgnacji, ale stylizacja jest na plus np hi density- krem do loków przepięknie pachnie, ma świetną konsystencję i może być stosowany jako krem na zwiększenie objętości włosów prostych (tego nie ma opisanego na produkcie, ale u mnie w salonie wszyscy go też wykorzystujemy w ten sposób), Bellesere- olejek arganowy, najlepszy olejek do włosów z jakim kiedykolwiek miałam do czynienia, Dreamfix- lakier poziomkowy, najlepszy lakier o najpiękniejszych zapachu ever!

      Usuń
    2. Dziękuję <3 :***

      Usuń
  4. Jak podnieść włosy u nasady? Mam bardzo długie i ciężkie, a przez to są strasznie oklapnięte

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wygląda:) ale niestety nie lubię gruszki :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smacznie wygląda ;) A pistacje uwielbiam!

    http://blog-amandy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak doszłaś do tego, że pracujesz w Maniewskim? bo pewnie to nie było takie łatwe

    OdpowiedzUsuń
  8. Co polecasz tym, którzy chcą osiągnąć coś w życiu?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli ktoś ma mało pieniędzy i mieszka w małym miasteczku, to co może zrobić żeby się wybić ???

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś też byłaś zwykłą osobą i zwykle się ubierałaś, czy zawsze byłaś dobrze ubrana i zawsze wszystko miałaś?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak obciąć kręcone włosy ? Na prosto czy może je pocieniować ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Opowiesz coś o tych rzęsach swoich? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Co polecasz na łupież?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dobre pytanie :/

      Usuń
    2. Sylwia pomóż. Jestem chuda, ale się zapuściłam, że tak powiem XD brzuch troszkę urósł, nogi galareta totalna, ręce też trochę, zero mięśni, pupa jakaś kwadratowa, poszła w dół do tego cellulit i chciałabym umięśnić nogi ale nie tak bardzo, tak zeby byl ładny zarys mięśni, do tego umięśniony brzuch i pupa większa, jędrniejsza, podniesiona, uda mocniejsze i ręce, co powinnam ćwiczyć? i jak jeść żeby nie schudnąć a wręcz przeciwnie? proszę o odpowiedź!!

      Usuń
  14. Hej Syl ♥ mam pytanie, otóż mam długie kręcone włosy ze zniszczonymi końcówkami ale chciałabym je obciąć bardzo mało bo zapuszczam włosy.
    Czy włosy kręcone powinno się obcinać na mokro czy na sucho ? I czy mogę to zrobić sama ?
    Z góry dzięki za odpowiedź bardzo mnie inspirujesz ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej Syla, kupiłam u mojej fryzjerki produkty do włosów marki Matrix, z tego co się orientuję, to są bio, nie zawierają sylikonów,mają naturalne składniki. Polecasz tą firmę?

    OdpowiedzUsuń
  16. GENIALNE PRZEPISY!

    OdpowiedzUsuń